آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

وضعیت عجیب استقلال در بازار نقل و انتقالات | بازخرید مازاد‌ها به‌جای خرید ستاره‌ها

  • کد خبر: ۱۸۰۴۶۸
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
وضعیت عجیب استقلال در بازار نقل و انتقالات | بازخرید مازاد‌ها به‌جای خرید ستاره‌ها
استقلال درحال گذراندن بدترین پنجره نقل‌وانتقالاتش است.

اوضاع استقلال در بازار تابستانی در وضعیتی بحرانی قرار دارد و آن‌ها به‌جای خرید ستاره‌های بزرگ، در حال بستن قرارداد دوباره با بازیکنانی هستند که در ابتدای تابستان مازاد اعلام و از جمع آبی‌ها جدا شدند. هواداران استقلال در سالیان گذشته همواره واهمه بزرگی از شروع‌به‌کار بازار تابستانی داشته‌اند. در سال‌های گذشته آبی‌ها به جای اینکه در جذب ستاره‌های سرشناس موفق باشند، مهره‌های کلیدی‌شان را از دست داده‌اند.

اللهیار صیادمنش، علی کریمی، هروویه میلیچ، مهدی قایدی، محمد نادری، امیرحسین حسین‌زاده، محمد محبی و رافائل سیلوا تعدادی از ستاره‌های کلیدی و سرشناس استقلال هستند که در پنج سال گذشته از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شده‌اند. البته در فصل‌های پیش در کنار ازدست‌دادن ستاره‌های سرشناس، مدیران باشگاه تلاش می‌کردند که خرید جدید انجام بدهند، اما در فصل جدید، این رویه هم تکرار نشده است تا شاید بدترین فصل نقل‌وانتقالات تاریخ باشگاه استقلال در حال سپری‌شدن باشد.

بمب‌هایی که خنثی شدند

جواد نکونام درحالی هدایت استقلال را پذیرفت که بلافاصله فهرست بازیکنان موردنیازش را در اختیار مدیران باشگاه قرار داد و امیدوار بود دست‌کم نیمی از بازیکنان موردنیاز او جذب شوند، اما اوضاع برخلاف انتظار او پیش رفت و مدیران باشگاه استقلال نتوانسته‌اند حتی ۱۵ درصد خواسته‌های سرمربی تیمشان را هم برآورده کنند؛ آن‌هم درحالی‌که نکونام مشابه با دوران فرهاد مجیدی، خودش شخصا با بازیکنان وارد مذاکره شده و از مدیران باشگاه خواسته بود در زمینه مسائل مالی و قراردادی با آن‌ها به توافق برسند.

دروازه‌بان خارجی، آرمین سهرابیان، سامان فلاح، عارف آقاسی، میلاد محمدی، مدافع خارجی، سعید عزت‌اللهی، رضا اسدی، یاسین سلمانی، محمدحسین اسلامی، مهدی قایدی، محمد محبی، مهرداد محمدی، احسان پهلوان، هافبک خارجی و مهاجم خارجی فهرست بازیکنان موردنیاز جواد نکونام بودند که از این فهرست فقط آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی جذب شدند و در زمینه جذب سایر بازیکنان، مدیریت باشگاه استقلال نتوانست موفق عمل کند.

جوانان جویای نام در اردوی استقلال

سرمربی استقلال بعد از وضع به‌وجودآمده در زمینه جذب بازیکنان موردنیازش، تصمیم به اصلاح فهرست خود گرفت و از مدیریت باشگاه خواست امکان تقویت فهرست بازیکنان کمتر از ۲۳ سال این تیم را مهیا کند. محمدرضا خالدآبادی، سامان تورانیان و آریا برزگر در کنار منتظر محمد، بازیکنان کمتر از ۲۳ سالی بودند که برای امضای قرارداد به باشگاه استقلال فراخوانده شدند.

محمد با وجود امضای قرارداد دوساله، نتوانست به‌دلیل پرشدن سقف بودجه آبی‌ها در جمع شاگردان نکونام بماند. آریا برزگر هم به‌دلیل صادرنشدن کارت بازی‌اش به‌واسطه مشکلات مالی آبی‌ها، تصمیم گرفت از استقلال جدا شود تا از هفت خرید تابستانی استقلالی‌ها، دو بازیکن از جمع این تیم بدون انجام یک بازی جدا شده باشند.

بازخرید بازیکنان مازاد، شیوه عجیب مدیران آبی

مدیران استقلال بیش از آنکه در زمینه جذب بازیکنان موردنیاز نکونام موفق عمل کرده باشند، در زمینه خالی‌کردن فهرست مازاد او موفق بوده‌اند، به‌طوری‌که نکونام از حضور بازیکنانی مانند سعید مهری، امید حامدی‌فر و آرمان رمضانی در فهرست تیمش اعلام بی‌نیازی کرد و این بازیکنان در مسیر جدایی از استقلال قرار گرفتند.

نکونام درحالی فهرست مازادش را اعلام کرد که امیدوار بود بازیکنان موردنیازش جذب شوند، اما شکست‌های پی‌درپی استقلال در بازار نقل‌وانتقالات باعث شد فهرست مازاد سرمربی آبی‌ها تغییر کند. مهری و رمضانی با وجود فسخ قراردادشان به استقلال بازگشتند و امید حامدی‌فر هم دیگر بازیکن حاضر در اردوی استقلال است.

ابوالفضل جلالی هم قراردادی تازه با آبی‌ها در هفته‌های اخیر به امضا رساند تا بیش از آنکه مدیران باشگاه استقلال در زمینه جذب بازیکنان موردنیاز نکونام موفق عمل کنند، در راستای بازخرید بازیکنان مازاد او موفق باشند. هواداران استقلال به‌شدت به روند نقل‌وانتقالاتی تیمشان گله دارند، آن‌هم درحالی‌که آبی‌پوشان پایتخت باید فردا در اصفهان و در حساس‌ترین بازی هفته به‌مصاف سپاهان بروند. خبر‌های ضدونقیضی درباره تقویت فهرست استقلال به گوش می‌رسد، اما باتوجه‌به شکست‌های سریالی آبی‌ها در بازار تابستانی، هواداران این تیم امیدی به جذب بازیکن جدید ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->